כיצד ניתן להינות מהפקקים בכבישים , מרחיצת כלים וניקוי הבית על מנת לשפר את יכולת הדיבור דרושות שתי פעולות עיקריות: לימוד פסיבי - האזנה מרובה לאנגלית או כפי שאנו...
בעקבות הקורונה והפגיעה בלימודי האנגלית בבתי הספר ניכר כי היום מרבית ההורים הבינו כי עליהם למצוא פתרונות עצמאיים כדי לדאוג לכך שילדיהם ידברו אנגלית בשטף ובביטחון.
עוד לפני הקורונה הורים רבים הבינו שכדי לדאוג לעתיד טוב יותר לילדיהם הם צריכים להקנות לילדיהם את היכולת לדבר אנגלית בשטף ובביטחון.
היכולת לדבר אנגלית בעולם התעסוקה הנוכחי ובוודאי העתידי הינה מיומנות הכרחית אשר פותחת אפשרויות תעסוקה רבות עם פוטנציאל הכנסה גבוהה.
הורים אלו הבינו כי המיומנות הקריטית הזו אינה נרכשת בלימודי האנגלית בבתי הספר ועליהם לקחת אחריות אישית בנושא.
לעיתים קרובות ההורים עושים טעויות קריטיות בבחירת הפתרון הנכון ללמוד אנגלית לילדיהם.
מה הן 3 הטעויות העיקריות בקרב הורים המחפשים פתרון ללימודי אנגלית עבור ילדיהם?
טעות ראשונה: אשליית התלמיד המצטיין
הורים שילדיהם מצטיינים באנגלית בבית הספר שוגים לחשוב שילדיהם מסוגלים לדבר אנגלית.
מתוך דוחות של משרד החינוך עולה שאפילו מצטייני חמש יחידות אנגלית אינן יודעים לדבר אנגלית.
בתי הספר מכוונים להצלחה בבגרות , אך לצערנו החלק של מיומנות הדיבור באנגלית בבגרות הינו חלק קטן ומצומצם.
לאורך כל שנות הלימוד בבית הספר המורים שמים דגש יתר על הוראת כללי הדקדוק , פתרון שאלונים והבנת הנקרא.
מיומנות הדיבור באנגלית מוזנחות בבתי הספר.
טעות שנייה: שכפול הבעיה
טעות נפוצה זו קורית דווקא להורים שלקחו אחריות ומבינים שחייבים לתת פתרון חלופי לבית הספר .
הורים אלו מוציאים כסף רב מדי חודש על שיעורים פרטיים או שיעורים קבוצתיים אך הפתרונות הללו הרבה פעמים משכפלות ומנציחות את הבעיות של מערכת החינוך ולא מובילות לתוצאות המקוות.
מרבית המורים הפרטיים מלמדים עם אותם ספרים שנלמדים בבית הספר ובכך ממשיכים לתת דגש על דקדוק, קריאה או הכנה לבחינות בבית הספר ולא מאמנים את הילדים לדבר.
יתרה מכך, המורים בארץ יודעים גם לדבר עברית מה שמאפשר לילדים ולהם לברוח לעברית במהלך השיעור.
העובדה שבדך כלל ההורים יכולים להרשות לעצמם רק שיעור אחד בשבוע מפחיתה את האפקטיביות של השיעורים באופן דרמטי.
לימוד אנגלית זו מיומנות שחייבים לתרגל לפחות פעמיים בשבוע אחרת האפקטיביות יורדת דרמטית.
טעות שלישית: " ללמד אנגלית בשיטת הוויפסנה"
השגיאה הגדולה מכולם היא הניסיון " ללמד אנגלית בשיטת הוויפסנה" .
אם המטרה שלנו היא לאמן את הילד לדבר אנגלית אנחנו חייבים שהוא ידבר לפחות 90% מהשיעור אחרת זה ניסיון ללמד את הילד לדבר באמצעות שתיקה במהלך השיעור.
בבתי הספר התלמיד כמעט לא מוציא מילה אחת באנגלית במהלך השיעור.
כמו שאי אפשר ללמד שחייה בלי ששוחים בבריכה ,כך אי אפשר ללמוד לדבר בלי שנכנסים לשיעור ומדברים כל הזמן.
גם לימוד בקבוצה של 5- 10 תלמידים איננו יעיל ואפקטיבי שכן זמן הדיבור נטו של הילד הוא קטן מאוד.
לימוד בקבוצה משתק הרבה מאוד ילדים שכן הילדים נבוכים לדבר ליד ילדים אחרים.
תחושת המסוגלות העצמית של רבים נפגעת שכן הם משווים את עצמם לילדים אחרים בקבוצה.
ב Speakingenglish- הקורסים מבוססים על שיעורים פרטיים אחד על אחד עם מורים דוברי אנגלית שפת אם שאינם יודעים עברית.
התלמיד מקשיב ומדבר אנגלית 100% מזמן השיעור.
מערכי השיעורים ממוקדים בדיבור.
התוכנית בנויה על שיעורים של חצי שעה .
כל תלמיד לומד פעמיים בשבוע דבר שמגדיל את האפקטיביות של תהליך הלמידה .
השיפור שאנו רואים מדי יום ביכולת הדיבור של התלמידים מוכיחה את יעילותה של השיטה כל פעם מחדש.
כיצד ניתן להינות מהפקקים בכבישים , מרחיצת כלים וניקוי הבית על מנת לשפר את יכולת הדיבור דרושות שתי פעולות עיקריות: לימוד פסיבי - האזנה מרובה לאנגלית או כפי שאנו...
Memorization Techniques: Chunks Hi everyone, my name is Danielle from speakingenglish.co.il. In this video, I am going to teach you a method that you can use to learn English...
כאנשי חינוך אנו מאמינים ששותפות של הורה בתהליך הלמידה של הילד מוביל לתוצאות טובות יותר. ביקשנו מסוזי שולמית גל מומחית להוראת אנגלית לחלוק מנסיונה ולתת להורים המעוניינים לתמוך בתהליך...